[O1] Grzeje sie przy szybszej jeżdzie w mieście nie!
Witam mam problem przeszukałem forum i nic nie znalazłem
Otóż gdy poruszam się po mieście to temperatura jest ok na środku wskaźnika 90 stopni nic nie wzrasta ,problem pojawia się gdy wyjeżdżam w trasę temperatura wychodzi ponad normę (powyżej 90) 100 110 gdy zwalniam gdzieś w miasteczku czy w korku to znowu robi się 90 .
niedawno wymieniałem termostat ,Pomocy dodam że jestem noga z mechaniką.
może poszła pompa wody siada i przy większych prędkościach nie daje rady przepychać płynu chłodzącego a w normalnym użytkowaniu przepycha sobie bez problemu
Nie jestem jakoś obeznany ale dodam że rozrząd był wymieniany przy 70 000 a teraz ma 150 000 i czy wymiana uszczelki wiąże się tez z wymiana rozrządu dziś po robocie sprawdze te rury od chłodnicy i napisze co i jak .
Rozrząd powinien być robiony co 60 tyś, za jednym zamachem warto wymienić pompę, jeśli mechanik stwierdzi, że pompa padła to masz wyjaśnienie, jeśli pompa będzie ok to prawdopodobnie UPG.
Nie jestem jakoś obeznany ale dodam że rozrząd był wymieniany przy 70 000 a teraz ma 150 000 i czy wymiana uszczelki wiąże się tez z wymiana rozrządu dziś po robocie sprawdze te rury od chłodnicy i napisze co i jak .
W instrukcji obsługi masz podane co i w jakim okresie należy robić generalnie przy wymianie rozrządu zalecana jest wymiana pompy. Koledzy mówią o UPG zastanawiam się jaki to ma zwiazek z grzaniem się auta. Moim zdaniem skoro zaczeło się od wymiany termostatu to należy ponownie od niego zacząć następnie czujniki temperatury potem pompa wody o ile nie była wymieniana nad uszczelką bym się zastanowił bo to już grubsza robota
Koledzy mówią o UPG zastanawiam się jaki to ma zwiazek z grzaniem się auta
Jak to jaki :shock: :idea:
Kompresja idzie do obiegu wody co powoduje ciśnienie na wężach i zapowietrzanie układ chłodzenia ( brak odpowiedniego krążenia ) , słabsze ogrzewanie w kabinie itd.
Najtaniej będzie sprawdzić najpierw ciśnienie na wężach , potem odkręcić korek od zbiorniczka i zobaczyć czy wydobywają się pęcherzyki powietrza ( sprawdzamy na uruchomionych silniku ) . Dopiero wtedy można spróbować zmienić termostat .
Ja u siebie całkiem nie dawno też wymieniałem uszczelkę , ale u mnie objawem było co jakiś czas brak ogrzewania w kabinie , i twarde węże . Poza tym silnik bardzo szybko się nagrzewał do właściwej temperatury , czego wcześniej nie robił .
Po wymianie wszystko wróciło do normy
Najtaniej będzie sprawdzić najpierw ciśnienie na wężach , potem odkręcić korek od zbiorniczka i zobaczyć czy wydobywają się pęcherzyki powietrza ( sprawdzamy na uruchomionych silniku )
no właśnie najpierw trzeba a potem dopiero UPG :wink:
Sprawdziłem węże od chłodnicy nie są mocno twarde (normalne), płyn chłodzący jest ok klarowny, jak mogę odpowietrzyć układ chłodzący nie wylewając płynu całkowicie ? może to wina zapowietrzenia.??
Nie sprawdzałem na włączonym silniku ale patrzyłam przed odpaleniem i nie było widać żadnych syfów alni białej mazi po prostu zwykły olej żadnego osady.ale dziś jeszcze sprawdze na odpalonym
Piszesz, że chcesz odpowietrzyć układ,
a za chwilę dodajesz jaki wygląd ma olej .
Odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego, włącz silnik i poczekaj aż dojdzie temperatura do 90 st. Układ masz już odpowietrzony.
Sprawdzałeś inne podpowiedzi ?
Nie sprawdzałem na włączonym silniku ale patrzyłam przed odpaleniem i nie było widać żadnych syfów alni białej mazi po prostu zwykły olej żadnego osady.ale dziś jeszcze sprawdze na odpalonym
Widzę że będzie ciężko :wink:
tak jak napisał poprzednik, rozgrzej silnik do 90° , odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy i na odpalonym silniku obserwuj płyn czy nie wydobywają się bąbelki powietrza .
Jeżeli zupełnie nie masz pojęcia o silniku i jego osprzęcie to lepiej skorzystaj z fachowej diagnozy w zaprzyjaźnionym warsztacie .
Chodziło mi o to że gdyby uszczelka pod głowicą była wydmuchana to pewnie woda dostawała by się do silnika i oleju(kiedyś tak miałem w polonezie ale wtedy ubywało dużo płynu chłodniczego) a teraz z olejem jest wszystko ok a płynu nie ubywa czyli to może nie uszczelka. Wiem że jestem ciężki w temacie ale starałem się wszystko sprawadzać co mi doradziliście dziś sprobuje odpowietrzyć układ , jeżeli to nie pomoże to jade do jakiegoś mechanika .Dziękuje za wszystkiee podpowiedzi i sory że jestem taki toporny.
dariosz,
Nie jestem jakoś obeznany ale dodam że rozrząd był wymieniany przy 70 000 a teraz ma 150 000 i czy wymiana uszczelki wiąże się tez z wymiana rozrządu dziś po robocie sprawdze te rury od chłodnicy i napisze co i jak . .napisałem na poprzedniej stronie W instrukcji obsługi masz podane co i w jakim okresie należy robić generalnie przy wymianie rozrządu zalecana jest wymiana pompy. Koledzy mówią o UPG zastanawiam się jaki to ma zwiazek z grzaniem się auta. Moim zdaniem skoro zaczeło się od wymiany termostatu to należy ponownie od niego zacząć następnie czujniki temperatury potem pompa wody o ile nie była wymieniana nad uszczelką bym się zastanowił bo to już grubsza robota
_________________
ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
a gdyby się zdarzyło, że pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ[/b]
dariosz,nad uszczelką bym się zastanowił bo to już grubsza robota[/b]
Żeby 2x nie robić rozrządu warto połączyć te czynności.
Zrzucenie głowicy to ustawianie rozrządu od nowa.
Bąbli w zbiorniczku może nie być widać przy popękanej głowicy/padniętej uszczelce.
Dobry zaprzyjaźniony/polecany warsztat i dobra diagnoza to podstawa.
A może znacie jakiegoś dobrego fachowca w okolicy Siemiatycz?
[ Dodano: Wto 03 Sty, 12 15:12 ]
niedawno dzwoniła do mnie żona i mówiła że gdy rano wyłączała silnik to włączył się jakiś sygnał dźwiękowy 3razy 3 pipnięcia (pip pip pip)x3 co to ma być?
Komentarz